Credit Controller till Abu i Svängsta

Publiceringsdatum: 2024-03-26

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Letar du efter en chans att arbeta som controller på Adecco Sweden AB? Nu är det möjligt. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Adecco Sweden AB - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba 6 månader eller längre.

För detta jobb är Karlshamn den angivna tjänsteorten. Om du är intresserad av en karriär inom controller, ta en titt på den lediga tjänsten som Adecco Sweden AB erbjuder för att se om det är en matchning. Bli en del av Adecco Sweden AB genom att ansöka till jobbet som controller senast söndag den fjortonde april 2024.


Jobbannons

Vill du vara delaktig i ett framgångsrikt företag? Har du analytisk förmåga och är en fena på siffror? Besitter du ett kritiskt tänkande och kan fatta beslut?

Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten

Nu har du möjlighet att bli en del av vår kunds kreditavdelning i Svängsta. Vi söker nu en engagerad och erfaren Credit Controller för att arbeta tillsammans med Abus team och hjälpa till med hanteringen av kundfordringar i den nordiska regionen. Som Credit Controller kommer du att rapportera till Credit Control Manager och ha fullt ansvar för hanteringen av kundkonton. Ditt bidrag kommer att spela en avgörande roll för att maximera intäkter och minska kreditriskerna för företaget i Norden.

I det dagliga arbetet säkerställer du snabb indrivning av skulder, förhandlar och förbereder återbetalningsplaner och utvärderar nya kreditförfrågningar och ser över kundernas kreditgränser. Du kommer dagligen att proaktivt hantera och driva in företags gäldenärers skulder. Du kommer att upprätthålla starka kundrelationer och svara på interna och externa frågor. Du maximerar effektiviteten i processer samt bokför och håller en löpande ren reskontra.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera, men är inte begränsade till:

  • Proaktiv hantering och inkasso av skulder från företagets kunder inom regionen.
  • Utvärdering av nya kreditförfrågningar och granskning av kundens kreditgränser.
  • Säkerställa att skulder samlas in i tid och initiera rättsliga åtgärder vid behov.
  • Förhandling och förberedelse av återbetalningsplaner.
  • Hantering av avstämningar och rensning av kundkonton.
  • Bokning av inkommande kundbetalningar i flera valutor, säkerställa att kassan allokeras dagligen och avstäms mot lämpliga konton.
  • Hantering av månadsbankavstämningar.
  • Förberedande av kundutskrifter, klientstatusrapporter och annan relevant information vid behov.
  • Genomföra regelbundna möten med granskning av nyckelintressenter vid behov.
  • Upprätthålla starka kundrelationer och svara på interna och externa förfrågningar i tid.
  • Utföra andra uppgifter och ansvarsområden vid behov för att stödja finansteamet.

Vem är du?

Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi/kredithantering. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är det meriterande. Du har god kommunikationsförmåga att uttrycka dig på såväl svenska som engelska. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en hög arbetsmoral. Du har en prestigelös inställning till dina arbetsuppgifter och trivs i en roll där du både självständigt och tillsammans med kollegorna arbetar för att till kund leverera en väl utförd tjänst på ett snabbt och professionellt sätt. För att lyckas i rollen krävs det att du är starkt kritiskt tänkande och analytisk, med en förmåga att fatta beslut.

Som person är du relationsskapande med förmågan att förmedla såväl positiva som negativa besked till kunder på ett bra sätt. Vidare drivs du av att leverera mot deadline och är bra på att prioritera ditt arbete. Du trivs i en miljö där man hjälper varandra och tjänsten passar dig som alltid har inställningen att leverera det lilla extra.

Viktigt för tjänsten är:

  • Erfarenhet av att arbeta med ett kredithanteringsverktyg
  • En gedigen grundläggande förståelse för bokföring och redovisningspraxis
  • Microsoft Office, främst Excel.
  • Goda kunskaper i SAP
  • Relevant utbildning
  • Flytande i svenska och engelska

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och erfarenheter.

Om Abu

Pure Fishing is a leading global provider of fishing tackle, lures, rods and reels with a portfolio of brands that includes Hardy, Greys, Abu Garcia, Berkley, Fenwick, Fin-Nor, Van Staal, Mitchell, Penn, Pflueger, Shakespeare, SpiderWire, Stren, and Ugly Stik. We have operations in 19 countries and a dedicated workforce conversant in 28 languages. We have large office bases in Cramlington in the UK, Svangsta in Sweden, Breda in The Netherlands, and Frankfurt in Germany.

Our mission is to provide the ultimate experience for anglers and customers through leading brands, innovative products, and superior services delivering exceptional financial results by a passionate, high-performing team. We are dedicated to helping you have more fun and catch more fish!

Please see our website www.purefishing.com for further information.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning i juni och fram till augusti 2025. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. www.adecco.se

Kontaktinformation 

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på sebastian.baard@adecco.se 

Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på info@adecco.se

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAdecco Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5564472677
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeController
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Adecco Sweden AB söker en person till denna tjänst som controller med placerings i Karlshamn. Om det låter intressant att arbeta som controller hos Adecco Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2024-04-14.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Personliga assistenter till en flicka i Mörrum/Svängsta, 100 %

Fixa Assistans AB söker två personer till tjänsten som personlig assistent i Karlshamn.

2024-03-22

Mer info

Semestervikarier till Notavillan

Kommunsamverkan Cura Individutveckling söker fem personer till tjänsten som behandlingsassistent/socialpedagog i Karlshamn.

2024-03-01

Mer info

Supporttekniker till vår Servicedesk

Nordlo Improve AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Karlshamn.

2024-03-15

Mer info